PESTA BUKU PERLIS 2009

Dianjurkan oleh Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri (BTPN) Perlis dengan kerjasama Majlis Buku Kebangsaan Malaysia (MBKM)dan Jabatan Pelajaran Negeri Perlis serta disokong oleh Kerajaan Negeri Perlis

Pelbagai gelagat dan karenah pengunjung dan penjual yang 'beraksi' dalam proses jual beli berlaku di dewan ini. Para penjual sibuk menawarkan barangan dan promosi barangan sementara para pengunjung pula sibuk memilih produk terbaik untuk mereka.

Sesi pagi ini agak sibuk dengan kehadiran pelbagai sekolah iaitu SK Seri Perlis, SK Guar Nangka, SK Panggau, SK Padang Kota, SK Santan, SK Beseri, SK Pendidikan Khas Kangar, SMK Derma, SMK Perlis, SMK Tengku Suleiman (Pend. Khas), SMK Agama Arau, SK Dato' Kayaman, SK Ujong Batu dan SR Islam Al-Furqan.

Kehadiran para pelajar ini memeriahkan suasana dan kesesakan memang tidak dapat dielakkan. Untuk mengharungi perjalanan dari booth pertama hingga ke booth ke 54 memakan masa hampir setengah jam. Apa pun, ianya menunjukkan kecintaan kepada buku/ilmu kian bercambah di kalangan generasi pemimpin masa depan ini.



0 comments:

Post a Comment