PESTA BUKU PERLIS 2009

Dianjurkan oleh Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri (BTPN) Perlis dengan kerjasama Majlis Buku Kebangsaan Malaysia (MBKM)dan Jabatan Pelajaran Negeri Perlis serta disokong oleh Kerajaan Negeri Perlis

26 JUN 2009

Pesta Buku Perlis hanya mula dibuka mulai jam 10.00 pagi, namun ia telah diserbu oleh para pelajar sekolah-sekolah sekitar Perlis sejak jam 8.30 pagi lagi. Namun para pelajar hanya boleh mengunjungi kedai-kedai makanan dan lain-lain di luar dewan pameran kerana para peserta masih belum membuka 'booth' masing-masing untuk pameran dan jualan.










Anak-anak pelajar sedang berkumpul dan berbaris sebelum memasuki Dewan Pameran. Para pelajar dari Sekolah Rendah Al-Furqan, Jejawi kelihatan begitu tampan dan segak dengan jubah masing-masing. Apa yang membanggakan, setiap hari sekolah ini menghantar para pelajarnya mengikut kelas dan tahap yang berbeza untuk mengikuti Pesta Buku sejak hari pertama hingga kini.

Antara sekolah yang mengunjungi Pesta Buku hari ini adalah SK Pauh, SK Felda Mata Air, SK Tambun Tulang, SK Jalan Raja Syed Alwi, SMK Putra, SMT Arau, SM AlMAAD, SK Batu Bertangkup, SK Changkat JAwi, SK Kuala Perlis dan SK Seri Tunjong.

Kelihatan juga dalam gambar di bawah para pengunjung sedang sibuk mengisi borang cabutan bertuah.

1 comments:

dah pergi dah... 2 kali dah..

Post a Comment